Pomoc oferowana przez Doradcę Klienta

Print Drukuj

Doradca klienta pełni kluczową rolę w powiatowym urzędzie pracy, gdzie współpracuje z bezrobotnymi oraz pracodawcami. Do jego obowiązków należy stała opieka nad zarejestrowanymi klientami urzędu oraz podmiotami zatrudniającymi. Doradca ustala zapotrzebowanie na pracowników, pozyskuje oferty pracy oraz informuje pracodawców o dostępnych formach wsparcia.

Ważnym elementem pracy doradcy jest nawiązywanie kontaktu z klientem instytucjonalnym oraz ustalanie jego potrzeb w zakresie zatrudnienia. Doradca wprowadza oferty pracy do systemów, organizuje giełdy i targi pracy, a także prowadzi bieżącą dokumentację współpracy. Jego działania mają na celu ułatwienie dostępu do zatrudnienia oraz innych form pomocy.

Doradca klienta posługuje się przepisami z ustawy o promocji zatrudnienia, które kierują jego pracą na rzecz wsparcia osób i firm w procesach zatrudnienia. Współpraca z doradcą zwiększa szansę na zatrudnienie dla osób poszukujących pracy oraz wsparcie dla pracodawców w pozyskiwaniu pracowników.

Kim jest Doradca Klienta?

Doradca klienta to pracownik powiatowego urzędu pracy, zatrudniony na jednym z czterech stanowisk w urzędzie: pośrednika pracy, doradcy zawodowego, specjalisty ds. rozwoju zawodowego lub specjalisty ds. programów, któremu powierzona została funkcja doradcy klienta.

Istotą funkcji doradcy klienta jest stała opieka nad klientem urzędu pracy czyli:

  • osobą zarejestrowaną w urzędzie pracy jako bezrobotny lub poszukujący pracy,
  • pracodawcą lub innym podmiotem, do którego mają zastosowanie przepisy ustawy o promocji zatrudnienia (…) stosowane do pracodawców, tzn. przedsiębiorcę, podmiot zainteresowany zatrudnieniem cudzoziemca, spółdzielnię rolniczą.

Jak Doradca Klienta może pomóc pracodawcy?

Do zadań doradcy klienta należy stała współpraca z pracodawcą w zakresie pomocy określonej w ustawie, w szczególności ustalanie zapotrzebowania na nowych pracowników i pozyskiwanie ofert pracy w ramach pośrednictwa pracy oraz ułatwianie dostępu do innych form pomocy określonych w ustawie.

Doradca klienta, który stale współpracuje z pracodawcą lub innym podmiotem, do którego mają zastosowanie przepisy ustawy stosowane do pracodawców zwany dalej „klientem instytucjonalnym" realizuje w szczególności następujące zadania:

  • ustala potrzeby klienta – nawiązuje kontakt z klientem, pozyskuje informacje o jego sytuacji i potrzebach, w szczególności o możliwościach zatrudnienia nowych pracowników (w tym w formie zatrudnienia subsydiowanego), miejscach stażu lub przygotowania zawodowego dorosłych oraz o wymaganych od kandydatów do pracy kwalifikacjach, uprawnieniach czy umiejętnościach;
  • informuje o możliwej pomocy ze strony urzędu pracy (prezentuje klientowi wszystkie formy wsparcia przewidziane ustawą, które mogą mieć zastosowanie w jego przypadku);
  • ustala wspólnie z klientem zasady współpracy, w tym częstotliwość i formy kontaktów, osoby upoważnione do stałych kontaktów, ustala ogólne warunki kierowania bezrobotnych do pracodawców, którzy zgłosili ofertę pracy; kierowania na staż lub przygotowanie zawodowe dorosłych oraz ich zatrudnienia po zakończeniu aktywizacji; na bieżąco ustala z innymi pracownikami urzędu pracy możliwość udzielenia innej pomocy oczekiwanej przez klienta;
  • realizuje zadania związane z udzielaniem klientowi pomocy - przyjmuje na bieżąco oferty pracy, w razie potrzeby pomaga klientowi w trakcie składania ofert pracy, np. w uzupełnieniu wszystkich wymaganych przepisami informacji, wyjaśnia ewentualne wątpliwości klienta, wprowadza oferty pracy do systemu SyriuszStd, upowszechnia je w portalu ePraca oraz w inny sposób przewidziany przepisami, organizuje dla klienta giełdy pracy, zaprasza do udziału w targach pracy oraz ułatwia dostęp do innych form pomocy określonych w ustawie np. umawia terminy spotkań;
  • prowadzi dokumentację w zakresie współpracy z klientem - zakłada kartę pracodawcy; na bieżąco aktualizuje dane klienta i w zakresie działań własnych uzupełnia kartę.

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu


Doradcy klienta w PUP w Opocznie

Print Drukuj

W artykule przedstawiono zespoły specjalistów zajmujących się doradztwem zawodowym, pośrednictwem pracy oraz rozwojem zawodowym. W sekcji 'Doradcy zawodowi' wymieniono 4 doradców, wraz z ich danymi kontaktowymi oraz lokalizacją ich biur. 'Pośrednicy pracy' to kolejna grupa, obejmująca 6 specjalistów, którzy również podano z kontaktami i lokalizacjami.

W grupie 'Specjaliści ds. rozwoju zawodowego' przedstawiono 2 specjalistów, a w sekcji 'Specjaliści ds. programów' wskazano 5 osób zajmujących się programami oraz stażystów. Informacje zawierają imiona, nazwiska, numery pokojów oraz numery telefonów do wszystkich wymienionych specjalistów. Artykuł dostarcza pełno istotnych danych dla osób poszukujących wsparcia w zakresie doradztwa i pośrednictwa w znalezieniu pracy.

DORADCY ZAWODOWI

Agata Białas
Doradca zawodowy - Doradca Klienta
posrednictwo@pupopoczno.pl
Pokój nr 18
Telefon: 44 736-14-45 do 48 wew. 181
Magdalena Koćmiel
Doradca zawodowy - Doradca Klienta
postrednictwo@pupopoczno.pl
Pokój nr 13A
Telefon: 44 736-14-45 do 48 wew. 131
Jadwiga Porczek
Doradca zawodowy - Doradca Klienta
posrednictwo@pupopoczno.pl
Pokój nr 005
Telefon: 44 755-51-00 do 03 wew. 051
Joanna Rychlicka
Doradca zawodowy - Doradca Klienta
posrednictwo@pupopoczno.pl
Pokój nr 12
Telefon: 44 736-14-45 do 48 wew. 122

POŚREDNICY PRACY

Magdalena Podpora
Pośrednik pracy - Doradca Klienta
posrednictwo@pupopoczno.pl
Pokój nr 130
Telefon: 44 755-51-00 do 03 wew. 130
Karolina Przybyła
Pośrednik pracy - Doradca Klienta
posrednictwo@pupopoczno.pl
Pokój nr 130
Telefon: 44 755-51-00 do 03 wew. 131
Anna Bugaj
Pośrednik pracy - Doradca Klienta
posrednictwo@pupopoczno.pl
Pokój nr 004
Telefon: 44 755-51-00 do 03 wew. 040
Barbara Pomykała
Pośrednik pracy - Doradca Klienta
posrednictwo@pupopoczno.pl
Pokój nr 004
Telefon: 44 755-51-00 do 03 wew. 041
Iwona Róg
Pośrednik pracy - Doradca Klienta
posrednictwo@pupopoczno.pl
Pokój nr 005
Telefon: 44 755-51-00 do 03 wew. 050
Bożena Sadowska
Pośrednik pracy - Doradca Klienta
posrednictwo@pupopoczno.pl
Pokój nr 010
Telefon: 44 755-51-00 do 03 wew. 011

SPECJALIŚCI DS. ROZWOJU ZAWODOWEGO

Aneta Krzysztofik
Specjalista ds. rozwoju zawodowego - Doradca Klienta
a.krzysztofik@pupopoczno.pl
Pokój nr 009
Telefon: 44 755-51-00 do 03 wew. 091
Alina Szczepanik
Specjalista ds. rozwoju zawodowego - Doradca Klienta
a.szczepanik@pupopoczno.pl
Pokój nr 009
Telefon: 44 755-51-00 do 03 wew. 091

SPECJALIŚCI DS. PROGRAMÓW

Katarzyna Kowalczyk
Specjalista ds. programów - Doradca Klienta
k.kowalczyk@pupopoczno.pl
Pokój nr 5 (parter)
Telefon: 44 736-14-45 do 48 wew. 005
Katarzyna Przybyła
Specjalista ds. programów - stażysta - Doradca Klienta
k.przybyla@pupopoczno.pl
Pokój nr 5 (parter)
Telefon: 44 736-14-45 do 48 wew. 005
Halina Jaciubek
Specjalista ds. programów - stażysta - Doradca Klienta
h,jaciubek@pupopoczno.pl
Pokój nr 1 (parter)
Telefon: 44 736-14-45 do 48 wew. 003
Monika Oleksik
Specjalista ds. programów - stażysta - Doradca Klienta
m.oleksik@pupopoczno.pl
Pokój nr 1 (parter)
Telefon: 44 736-14-45 do 48 wew. 003
Dorota Leszcz
Specjalista ds. programów - stażysta - Doradca Klienta
d.wieruszewska@pupopoczno.pl
Pokój nr 2 (parter)
Telefon: 44 736-14-45 do 48 wew. 001
Informacje o publikacji dokumentu